Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Segmentace trhu a její aplikace v sektoru poštovních služeb
Year: 2007
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: POSTPOINT 2007
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 274-279
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Segmentace trhu a její aplikace v sektoru poštovních služeb Článek se věnuje problematice efektivní tržní segmentace. Nejprve uvádí základní obecné principy segmentace trhu, následně definuje specifika segmentace v sektoru poštovních služeb a nakonec navrhuje konkrétní řešení tržní segmentace pro Českou poštu, s.p. segmentace trhu;poštovní služby;kritéria segmentace;cílený marketing
eng Market segmentation and her application in postal services The article is about problems of effective market segmentation. First describes principles of market segmentation and than defines specifications of segmentation in sector of postal services. In the end proposes the resolution of market segmentation for Czech Republic. postal services;market segmentation;target marketing