Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Management kvality ve službách a hodnocení kvality přepravních služeb
Authors: Lejsková Pavla
Year: 2007
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Manažment v železničnej doprave 2007
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 44-50
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Management kvality ve službách a hodnocení kvality přepravních služeb Příspěvek je rozdělen do dvou částí. První je věnována managementu kvality ve službách. Druhá část příspěvku se zabývá hodnocením kvality a metodami měření. Je zde pospán základní obecný postup procesu hodnocení kvality a jeho jednotlivé kroky. management kvality;přepravní služby
eng Services quality management and the quality evaluation The article is divided in two parts. First part is intent on quality management in services. Services quality management gains strength and importance in last years. Services have some special signs and that is why services quality management is more exacting than in the case of producing companies. The second part of the article deals with the quality evaluation and its methods. In this part there is described the general procedure of quality evaluation and then follow individual steps. The output is determination and specification of quality level of appreciating object and possibility of usage of ascertained results. quality management;transport service