Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Systém kvality založený ne metodě benchmarkingu
Year: 2004
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Projektové řízení v dopravní firmě
Publisher name: Institut Jana Pernera, o.p.s.
Place: Pardubice
Page from-to: 32-37
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Systém kvality založený ne metodě benchmarkingu Metoda benchmarkingu je velice úzce spjata s kvalitou. Neměla by se ovšem týkat pouze kvality odvozené od konkurenčních firem, resp. kvality normované. Je třeba vycházet především z reálných potřeb zákazníků. Schopnost firmy tyto potřeby trvale uspokojovat se stává předmětem srovnávání s konkurencí a zvyšování kvality. benchmarking, kvalita
eng Quality System Based on the Method of Benchmarking Benchmarking is method closely associated with quality. It shouldn?t be quality only drawn from competitive companies or done by standardized quality. Company has to come out from costumers? actual requirements. Subject to compare with competitors and to increase quality is company?s ability to retain these requirements. benchmarking, quality