Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Tourist Destination Marketing
Authors: Becková Helena
Year: 2004
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Perner´s Contact 2004
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 14-18
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Management destinací cestovního ruchu Příspěvek se zabýva problematikou rozvoje cestovního ruchu v regionech. Je zaměřen na význam marketingu pro rozvoj turistických destinací. Marketing turistické destinace je často chápán pouze jako propagace destinace a ostatním prvkům marketingového mixu je věnována minimální pozornost. Tyto prvky jsou však pro konkurenceschopnost destinace také velmi důležité. Jádro příspěvku tvoří marketingový mix turistické destinace se zaměřením na Pardubicko.
eng Tourist Destination Marketing The article deals with the problems of tourism development in regions. The article is focused on the importance of marketing in the development of tourist destinations. Tourist destination marketing is often perceived as promotion of destinations only and to the other components of marketing mix is paid minimal attention. However, these components are also very important for competitiveness of destinations. The core of the article is formed by marketing mix for tourist destinations, with special attention to the region of Pardubice. tourism, marketing, destination