Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Analýza marketingových nástrojů uplatňovaných v městské autobusové dopravě pomocí sestaveného dotazníku
Authors: Drdla Pavel | Malochová Daniela | Soušek Radovan | Kujalová Judita
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník příspěvků z 5. mezinárodní vědecké konference Podniky MHD, systém města a udržitelná mobilita
Publisher name: ČVUT Praha, Fakulta dopravní
Place: Praha
Page from-to: 23
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Analýza marketingových nástrojů uplatňovaných v městské autobusové dopravě pomocí sestaveného dotazníku Příspěvek se zabývá problematikou marketingového srovnávání a stanovení srovnávajících kritérií pro jednotlivé systémy městské autobusové dopravy. Cílem příspěvku je sestavení dotazníku (který může být případně rozšířen) pro marketingové a reklamní srovnání systémů. Sestavený průzkumný dotazník je tvořen celkem čtrnácti kapitolami. Jednotlivé kapitoly se zabývají oblastmi, které jsou důležité pro porovnání charakteristik systémů městské autobusové dopravy. marketing, dotazník, městská autobusová doprava
eng A Analysis of Marketing Instrument for Bus - Public City Transport per Compiled Question-Form This article deals with the marketing evaluation and adjustment of comparative indicators between the urban bus transportation (UBT) systems. The aim of this article lies in a compilation of the set of comparative indicators (further "enquiry") according to their marketing incidence and advertisement. Stated enquiry is divided into 14 chapters - basic information, organization and marketing budget, transportation market analysis, citizens´ participation, tariff, organization of distribution, UBT-centre, unified style, printed and electronic information for passengers, bus-stop equipment, information inside the vehicles etc. marketing, question-form, bus - public city transport