Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Die Vergleichung der Marketing-Instrument-Applikation für die Stadtbus-Systemen
Authors: Drdla Pavel | Malochová Daniela | Hrabáček Jan
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník příspěvků 6. mezinárodní konference Transcom 2005
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 97-100
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Srovnání aplikace marketingových nástrojů pro systémy městské autobusové dopravy Příspěvek se zabývá problematikou marketingového srovnávání a stanovení srovnávajících kritérií pro jednotlivé systémy městské autobusové dopravy. Cílem příspěvku je sestavení dotazníku (který může být případně rozšířen) pro marketingové a reklamní srovnání systémů. Sestavený průzkumný dotazník je tvořen celkem čtrnácti kapitolami. Jednotlivé kapitoly se zabývají oblastmi, které jsou důležité pro porovnání charakteristik systémů městské autobusové dopravy. cestující, marketink, srovnání
eng The Comparison Evaluation of Marketing Instruments for Bus Public City Transport This article deals with the marketing evaluation and adjustment of comparative indicators between the urban bus transportation (UBT) systems. The aim of this article lies in a compilation of the set of comparative indicators (further "enquiry") according to their marketing incidence and advertisement. Stated enquiry is divided into 14 chapters - basic information, organization and marketing budget, transportation market analysis, citizens´ participation, tariff, organization of distribution, UBT-centre, unified style, printed and electronic information for passengers, bus-stops equipment, information inside the vehicles, market share increasing, business-operational exploitation and transportation quality. passenger, marketing, comparison evaluation