Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Aplikace dotazníků jako jednoho z nástrojů marketingové koncepce v městské autobusové dopravě
Authors: Drdla Pavel | Soušek Radovan | Malochová Daniela | Soušková Judita
Year: 2005
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Podniková ekonomika a manažment
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 31-35
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Aplikace dotazníků jako jednoho z nástrojů marketingové koncepce v městské autobusové dopravě Příspěvek se zabývá problematikou marketingového srovnávání a stanovení srovnávajících kritérií pro jednotlivé systémy městské autobusové dopravy. Cílem příspěvku je sestavení dotazníku (který může být případně rozšířen) pro marketingové a reklamní srovnání systémů. Sestavený průzkumný dotazník je tvořen celkem čtrnácti kapitolami. Jednotlivé kapitoly se zabývají oblastmi, které jsou důležité pro porovnání charakteristik systémů městské autobusové dopravy. marketink, dotazník
eng Application of question-forms as Instrument of Marketing Conception in Bus - Public City Transport This article deals with the marketing evaluation and adjustment of comparative indicators between the urban bus transportation (UBT) systems. The aim of this article lies in a compilation of the set of comparative indicators (further "enquiry") according to their marketing incidence and advertisement. Stated enquiry is divided into 14 chapters - basic information, organization and marketing budget, transportation market analysis, citizens´ participation, tariff, organization of distribution, UBT-centre, unified style, printed and electronic information for passengers, bus-stop equipment, information inside the vehicles etc. marketing, question-form