Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Posouzení kvality metodou benchmarkingu
Authors: Ježek Jindřich | Soušek Radovan
Year: 2005
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Podniková ekonomika a manažment
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 22-28
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Posouzení kvality metodou benchmarkingu Metoda benchmarkingu je velice úzce spjata s kvalitou. Neměla by se ovšem týkat pouze kvality odvozené od konkurenčních firem, resp. kvality normované. Je třeba vycházet především z reálných potřeb zákazníků. Schopnost firmy tyto potřeby trvale uspokojovat se stává předmětem srovnávání s konkurencí a zvyšování kvality.
eng Analysis quality with benchmarking Benchmarking is method closely associated with quality. It shouldn?t be quality only drawn from competitive companies or done by standardized quality. Company has to come out from costumers? actual requirements. Subject to compare with competitors and to increase quality is company?s ability to retain these requirements. Benchmarking, quality