Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Transportation Processes Quality Model Proposal
Authors: Salava Daniel
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Proceedings from International Colloquium of Ph.D. Students
Publisher name: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera
Place: Pardubice
Page from-to: 56-59
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Návrh modelu kvality přepravních procesů Cílem tohoto článku je konstrukce návrhu komplexního modelu kvality v přepravních procesech použitelného v praxi. Při konstrukci modelu po důkladné SWOT analýze byly použity osvědčené nástroje a metody řízení kvality. Ovšem jejich koncepce je spojena s výrobním sektorem. Model je vývojovým diagramem, který je rozdělen do třech hlavních částí - expertní, rozhodovací a vyhodnocovací. Každá z těchto částí je tvořena logickou posloupností kroků, které jsou založeny na vybraných nástrojích řízení kvality (Seven QC and Seven Management) a metodách (QFD, VA, FMEA, FTA). Model je tvořen v obecné rovině bez numerických výsledků pro osobní dopravu. Má povahu univerzálnosti. analýza, nástroje managementu, metody, ohodnocení, zlepšení, diagram, kvantifikace, vývojový diagram, příčiny, řízení kvality
eng Transportation Processes Quality Model Proposal Aim of this article is complex quality model proposal construction in transportation processes, which could be used in practise. By model construction after thorough SWOT analysis certified quality management tools and methods are used, but their conception is connected with production sector. Model is the diagram of development, which is divided by three main parts ? expert, deciding and assessing part. Each of these parts is created by logical succession of steps, which are based on selected quality management tools (Seven QC and Seven Management) and methods (QFD, VA, FMEA, FTA). Model is created in general way without number results for passenger transport. Its character is universal. analysis, management tools, methods, evaluation, improvement, diagram, quantification, flow chart, causes, quality management