Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Marketingové nástroje v oblasti městské hromadné dopravy ve vztahu k veřejnosti a jejich interakce k okolí
Authors: Drdla Pavel | Soušek Radovan | Soušková Judita
Year: 2006
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Podniková ekonomika a manažment
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 38-40
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Marketingové nástroje v oblasti městské hromadné dopravy ve vztahu k veřejnosti a jejich interakce k okolí Public relations a public affairs jsou velmi důležité skupiny činnosti každého podniku, který se zaměřuje na zákazníky. V oblasti dopravy je toto velmi aktuální, zvláště ve vazbě na dopravní politiku měst. Patří mezi důležité marketingové nástroje pro zvyšování image a kreditu dopravního podniku. Tento článek se zabývá činnostmi spojenými s organizováním veřejné dopravy, které vychází z oblastí public relatons a public affairs. public relatins, public affairs, doprava
eng Tools of Marketing in the Area of Public City Transport in Relation to Community and their Interactions to Surrounding Public Relations and Public Affairs are very important activities for each company, which is focused on customers. In the transport area it gets a stronger meaning, especially in relation to the sustainable transport policy in the cities. They are among important marketing instruments for the positive image formation of public transport company. This article deals with the activities of the organization of public transportation, which are connected with Public Relations and Public Affairs. public relatins, public affairs, transport