Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Quality in Passenger Transport and Ishikawa Diagram
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: The Fourth International Scientific Conference "Challenges in Transport and Communication"
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 93-99
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Kvalita v osobní dopravě a Ishikawův diagram Ishikawův diagram je jedním z nástrojů managementu kvality, jehož účelem je najít různé příčiny problémů nebo různé zdroje, jejichž následkem je poskytování nekvalitního produktu nebo služby. V článku je ukázáno použití Ishikawova diagramu pro dopravní pdonik. management kvality, dopravní podnik. Ishikawův diagram.
eng Quality in Passenger Transport and Ishikawa Diagram Ishikawa diagram is one of quality management tools, whose purpose is to explore and display various roots of problem or sources of poor quality product (or service). This paper describes usage of Ishikawa diagram, and also shows this tool application in passenger transport company. Quality management, transport company, Ishikawa diagram