Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Marketing Logistics Management
Authors: Lejsková Pavla
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Diagnostika podniku, controlling a logistika
Publisher name: Žilinská univerzita
Place: Žilina
Page from-to: 141-145
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Řízení marketingové logistiky Cílem každého moderního podniku by mělo být stát se pohotově reagující organizací. Tato organizace musí být schopna rychle uspokojit tržní poptávku po nových výrobcích a službách, pružně reagovat na výkyvy v poptávce a dosáhnout maximální pružnosti dodávek. Výstupy podniku ovlivňují spokojenost zákazníků. Tvorba výstupů je podmíněna horizontální kooperací a koordinací podnikových procesů. Průběh horizontálních vazeb organizace kopíruje materiálové a informační toky, které vytvářejí propojení mezi zákazníkem, podnikem a dodavatelem.
eng Marketing Logistics Management The aim of every modern enterprise should be reaching of flexible immediately reacting organization. This organization must be able to satisfy market demand for new products and services very quickly, to react to deviations in demand flexibly and to reach maximal flexibility of supplies. Enterprise outputs influence customer satisfaction. Outputs creation is conditioned by horizontal cooperation and enterprise processes coordination. The course of horizontal connections of organization copies material and informational flows that create interconnection among customer, enterprise and supplier. marketing logistics