Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Kvalita logistických služeb jako strategický faktor konkurenceschopnosti podniku
Authors: Lejsková Pavla
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Manažment v železničnej doprave ´06
Publisher name: EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity
Place: Žilina
Page from-to: 67-71
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Kvalita logistických služeb jako strategický faktor konkurenceschopnosti podniku Cílem každého moderního podniku by mělo být stát se pohotově reagující organizací. Tato organizace musí být schopna rychle uspokojit tržní poptávku po nových výrobcích a službách, pružně reagovat na výkyvy v poptávce a dosáhnout maximální pružnosti dodávek. Výstupy podniku ovlivňují spokojenost zákazníků. Management kvality služeb nabývá v posledních letech na významu. Služby mají určité charakteristické znaky, které činí management kvality služeb náročnější než v případě výrobních podniků.
eng Quality of logistics services as a strategic factor of company competition The aim of every modern enterprise should be reaching of flexible immediately reacting organization. This organization must be able to satisfy market demand for new products and services very quickly, to react to deviations in demand flexibly and to reach maximal flexibility of supplies. Enterprise outputs influence customer satisfaction. Services quality management gains strength and importance in last years. Services have some special signs and that is why services quality management is more exacting than in the case of producing companies. quality, logistics, service