Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Vývoj materiálu železničních srdcovek pro vyšší provozní zatížení
Authors: Schmidová Eva | Švanda Pavel | Janová Drahomíra
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník příspěvku čtvrté mezinárodní vědecké konference "Nové výzvy pro dopravu a spoje"
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 1277-1282
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Vývoj materiálu železničních srdcovek pro vyšší provozní zatížení Příspěvek prezentuje současný stav vývoje nových materiálů pro železniční srdcovky, resp. jejich komponenty, určené pro úseky se zvýšenou provozní expozicí. Předkládá výsledky analýz specifik degradačního mechanizmu vývojové bainitické lité oceli při srovnání se standardními kolejnicovými materiály, rovněž aktuální poznatky z ověřování v laboratorních i provozních podmínkách. železniční srdcovky, vývoj nových materiálů, kontaktní únava, bainitiké oceli, provozní degradace.
eng NECESSITY OF EXPERIMENTAL ANALYSIS OF LOADING HISTORY FOR STUDY OF DEFECTS GENERATION IN CONTACT REGION OF RAILWAY WHEEL. This contribution present contemporary state of development of new railway's frog material or their components respectively. This steel was designed for enhancement operational exposition segments. Keystone of research in these areas is continuous research of specifics operational degradation of standard materials. Analysis of existing exposure damage against a basic physical principles of degradation enable successful modification of mechanic characteristics of developing steel for enhancement their stability. On the present time surface initiate contact fatigue is limiting factor for load in railway wheel-rail system. Our contribution submitted results of analyses of specific degradation mechanism that was detect on developmental bainitic cast steel comparisons with standard rail materials. rolling contact fatigue, wheel treads fatigue, bainitic steel