Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Management kvality integrovaných a intermodálních dopravních systémů
Authors: Kudláčková Nina | Chlaň Alexander | Tilkeridis David
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník příspěvků z mezinárodní konference IMEA 2006
Publisher name: Gaudeamus
Place: Hradec Králové
Page from-to: 336-341
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Management kvality integrovaných a intermodálních dopravních systémů Cílem tohoto článku je charakterizovat současné dopravní systémy, jejich předpoklady, možnosti a problémy. Článek se zabývá problematikou managementu kvality a to především z makroekonomického a mikroekonomického hlediska. Cílem je představit a zdůraznit kvalitativní a kvantitativní kritéria hodnocení kvality z pohledu makroekonomického a mikroekonomického. Je stále mnoho problémů, kterým musí integrované a intermodální systémy čelit, aby dodržely požadavky udržitelné dopravy a mobility a zároveň dosáhly přijatelné kvality. Při plánování a řízení integrovaných a intermodálních dopravních systémů je nutné uvažovat jak makroekonomické tak i mikroekonomické faktory ovlivňující poptávku po dopravě a pružně reagovat na změny. Nové dopravní systému misí být schopny garantovat určitou úroveň kvality služeb zákazníkům tak, aby byl zákazník dostatečně informován a měl možnost se snadno a rychle rozhodovat o druhu a způsobu dopravy, který použije. Požadavek na záruku jakosti tak vytváří tlak na jednotlivé dopravní subsystémy směrem k jejich postupnému zlepšování.
eng Management of integrated and intermodal transport systems The objective of this paper is to highlight crucial presumptions and problems of actual transport systems. The paper is also focused on macroeconomic and microeconomic aspects of quality, proposing qualitative and quantitative quality criteria from macroeconomic and microeconomic viewpoint. The integrated and intermodal transportation systems still have lots of problems to face to achieve acceptable quality. When planning or managing the integrated or intermodal transport system, it is proper to consider both microeconomic and macroeconomic viewpoint. It is also necessary to guarantee a concrete level of service to the customer, to keep him informed and making his traffic decision-making more objective and easy. Implementation of a quality guarantee may first create a proper pressure on all the involved transportation subsystems. management, intermodal transport systems, Integrated transport systems, quality management