Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Výzkum trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety
Authors: Novák Jaroslav | Šimánek Jiří | Černý Ondřej
Year: 2007
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: From Horse-drawn Railway to High-speed Transportation Systems: Od koněspřežné železnice k vysokorychlostním dopravním systémům
Publisher name: České vysoké učení technické v Praze
Place: ČVUT Praha
Page from-to: 293-296
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Výzkum trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety Článek přináší popis výzkumu trakčního pohonu se synchronním trakčním motorem s permanentními magnety. Výzkum je zaměřen na vývoj regulační struktury. V článku jsou popsány a porovnány dvě regulační struktury. První ze struktur je tzv. regulace fázových proudů, která je založena na regulaci aktuální hodnoty fázových proudů. Druhá struktura vychází z klasického vektorového řízení synchronního motoru v transformovaných souřadnicích. V článku jsou uvedeny výsledky ze simulace obou regulačních struktur. V článku je též uveden popis zkušebního standu se synchronním motorem s permanentními magnety o výkonu 58 kW, který je využíván pro experimentální část výzkumu. synchronní motor s permanentními magnety, adaptivní regulace, přímý pohon
eng Research of Permanent Magnet Synchronous Motor Traction Drive The paper deals with description of our research in field of traction drive with permanent magnet synchronous motor (PMSM). The research is focused on control algorithm development. Two control algorithms are described and compared in the paper. The first algorithm is a phase current control algorithm which is based on actual current control. The second is control algorithm based on field oriented control. There are presented results of simulations of both algorithms. A special testing stand powered by PMSM with nominal power 58 kW is used for our research. The testing stand is described here too. permanent magnet synchronous motor, adaptive control, direct drive