Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Kapacita železničních tratí
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Zborník prednášok EURNEX - Žel 2008 (2. diel)
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 135-142
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kapacita železničních tratí Příspěvek se zabývá stanovováním kapacity železničních tratí. Jsou zde zmíněny principy výpočtu založeném na porovnání doby obsazení a délky výpočetního období. Toto je efektivní v případě, že v každý moment je k dispozici nějaký vlak. Situace v železniční dopravě se ovšem mění. Přenáší se důraz od nákladní dopravy k dopravě osobní s aplikací taktového jízdního řádu. Nastává rovněž problém zvětšujícího se variačního rozpětí mezi rychlostmi jednotlivých vlaků. Všechny tyto faktory pak mají negativní vliv na kapacitu tratí. Řešení je spatřováno ve využití metod dopravního modelování (zejm. simulace) jejichž výsledky by byly podrobeny analýze za účelem stanovení kapacity tratí. Kapacita, železniční trať, dopravní modelování, simulace, taktový jízdní řád
eng Capacity of Railway Lines The paper deals with estimation of capacity of railway lines. The principles of capacity estimation, based on the comparison of the occupation time and of the length of time base period, are mentioned there. This is effective in the case, that there is some train disposable in every moment. The situation in railway transport is changing. The emphasis is removing from freight to passenger transport accented with application of the improved frequency time table. There is an increasing difference in train speeds as well. All of these factors have got a negative impact on capacity. The solution is seen in the using of transport modelling methods (especially of simulation) followed by result analysis by the capacity estimation. Capacity, railway line, transport modelling, improved frequency time schedule.