Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Special Calibration Stand for Railway wheel Sets
Autoři: Culek Bohumil | Malinský Jiří | Culek Bohumil
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Reliability, safety and diagnostics of transport structures and means 2008 : proceedings of the 3rd international conference
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 26-32
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Speciální kalibrační stav pro železniční dvojkolí Rostoucí požadavek na kvalitu měření (přesnost,spolehlivost) především při zkouškách bezpečnosti proti vykolejení (BPV) při současném tlaku na snížení cen těchto zkoušek dal impuls k vývoji nového způsobu měření sil mezi kolem a kolejnicí pomocí měrného dvojkolí (MD). Uspořádání měřicího systému na MD, způsob přenosu signálů z MD a jejich následné zpracování má rozhodující vliv na kvalitu měření a významně ovlivňuje cenu MD, která v současnosti v celkových nákladech na zkoušky bezpečnosti proti vykolejení není zanedbatelná. Průběhy mechanických napětí (v daných místech na disku kola běžného železničního kola) byly určny pomocí tenzometrického měření na speciálním kalibračním standu. bezpečnost proti vykolejení, měrné dvojkolí, kalibrační stav, vývoj nové metody
eng Special Calibration Stand for Railway wheel Sets Increasing requirement on measurement quality (accuracy, reliability) especially during measurements of safety against derailment (BPV) by current pressure on measurement price degreasing gave an impulse to develop new method of force measurement between wheel and rail. As a tool for force measurement was used a measure wheel set (MD). Alignment of the measure system on MD, technique of the transmission from MD to personal computer and following calculation process has decisive influence on measurement quality and MD price, which is not insignificant in sum of total costs of safety derailment tests. Mechanical strain diagrams (in given places on the disk surface of the common railway wheel) were obtained by the help of experimental strain gauge measurement on the special calibration stand. safety against derailment, measure wheel set, calibration stand, development of new method