Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Quality Measures In Integrated And Itermodal Transport System
Autoři: Kudláčková Nina | Lejsková Pavla
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků konference Logistická centra
Název nakladatele: Tribun EU
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 192-201
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Management kvality integrovaných a intermodálních dopravních systémů Cílem tohoto článku je charakterizovat současné dopravní systémy, jejich předpoklady, možnosti a problémy. Článek se zabývá problematikou managementu kvality a to především z makroekonomického a mikroekonomického hlediska. Cílem je představit a zdůraznit kvalitativní a kvantitativní kritéria hodnocení kvality z pohledu makroekonomického a mikroekonomického. Je stále mnoho problémů, kterým musí integrované a intermodální systémy čelit, aby dodržely požadavky udržitelné dopravy a mobility a zároveň dosáhly přijatelné kvality. Při plánování a řízení integrovaných a intermodálních dopravních systémů je nutné uvažovat jak makroekonomické tak i mikroekonomické faktory ovlivňující poptávku po dopravě a pružně reagovat na změny. Nové dopravní systému misí být schopny garantovat určitou úroveň kvality služeb zákazníkům tak, aby byl zákazník dostatečně informován a měl možnost se snadno a rychle rozhodovat o druhu a způsobu dopravy, který použije. Požadavek na záruku jakosti tak vytváří tlak na jednotlivé dopravní subsystémy směrem k jejich postupnému zlepšování. Integrované dopravní systémy, intermodální dopravní systémy, kvalita, management kvality.
eng Quality Measures In Integrated And Itermodal Transport System The objective of this paper is to highlight crucial presumptions and problems of actual transport systems. The paper is also focused on macroeconomic and microeconomic aspects of quality, proposing qualitative and quantitative quality criteria from macroeconomic and microeconomic viewpoint. The integrated and intermodal transportation systems still have lots of problems to face to achieve acceptable quality. When planning or managing the integrated or intermodal transport system, it is proper to consider both microeconomic and macroeconomic viewpoint. It is also necessary to guarantee a concrete level of service to the customer, to keep him informed and making his traffic decision-making more objective and easy. Implementation of a quality guarantee may first create a proper pressure on all the involved transportation subsystems. Integrated transport system, intermodal transport system, quality, quality management