Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Řízení kvality integrovaných dopravních systémů
Autoři: Kudláčková Nina | Drahotská Hana
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Rozvoj a perspektivy dopravních systémů ve vazbě na vnější okolí
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 278-283
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Řízení kvality integrovaných dopravních systémů Cílem tohoto článku je charakterizovat současné dopravní systémy, jejich předpoklady, možnosti a problémy. Článek se zabývá problematikou managementu kvality a to především z makroekonomického a mikroekonomického hlediska. Cílem je představit a zdůraznit kvalitativní a kvantitativní kritéria hodnocení kvality z pohledu makroekonomického a mikroekonomického. Je stále mnoho problémů, kterým musí integrované systémy čelit, aby dodržely požadavky udržitelné dopravy a mobility a zároveň dosáhly přijatelné kvality. Nové dopravní systému musí být schopny garantovat určitou úroveň kvality služeb zákazníkům tak, aby byl zákazník dostatečně informován a měl možnost se snadno a rychle rozhodovat o druhu a způsobu dopravy, který použije. Požadavek na záruku jakosti tak vytváří tlak na jednotlivé dopravní subsystémy směrem k jejich postupnému zlepšování. Integrované dopravní systémy, intermodální dopravní systémy, kvalita, management kvality
eng Quality Management of Integrated Transport Systems The objective of this paper is to highlight crucial presumptions and problems of actual transport systems. The paper is also focused on macroeconomic and microeconomic aspects of quality, proposing qualitative and quantitative quality criteria from macroeconomic and microeconomic viewpoint. The integrated and intermodal transportation systems still have lots of problems to face to achieve acceptable quality. When planning or managing the integrated or intermodal transport system, it is proper to consider both microeconomic and macroeconomic viewpoint. It is also necessary to guarantee a concrete level of service to the customer, to keep him informed and making his traffic decision-making more objective and easy. Implementation of a quality guarantee may first create a proper pressure on all the involved transportation subsystems. integrated transport systems, intermodal transport systems, quality, quality management