Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Měření výkonnosti dopravního podniku
Autoři: Brajerová Helena
Rok: 2003
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do:
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Měření výkonnosti dopravního podniku Cílem disertační práce je rozpracovat a aplikovat novou pokrokovou metodu měření výkonnosti podniku - systém vyvážených ukazatelů - Balanced Scorecard na podmínky virtuálního podniku silniční dopravy. V podmínkách sektoru dopravy nebyla tato metodika doposud řešena. Při metodě Balanced Scorecard se vychází z vize a strategie dopravního podniku. Dále se sleduje výkonnost dopravního podniku ze čtyř perspektiv. Finanční perspektiva měří úspěch či neúspěch strategie. Sleduje dosažení dlouhodobého ekonomického zisku. Zákaznická perspektiva se orientuje na zákazníka a trh. Podporuje tržní orientaci strategie. Perspektiva interních procesů se zaměřuje na dopravní a přepravní procesy, na zvýšení efektivity procesu u dopravního podniku. Perspektiva učení se a růstu je založena na principech managementu znalostí. Učení se a růst vycházejí ze základních zdrojů: lidí, systémů a podnikových procedur.
eng The Measurement of Transport Company Efficiency The purpose of the dissertation is an elaboration and application of new method for the measurement of company efficiency -system of company well-balanced indicators -Balanced Scorecard for conditions of a virtual company in road transport. In conditions of transport sector this methodical approach was not implicated so far. The starting point in the method of Balanced Scorecard is the vision and strategy of a transport company. The company efficiency is than observed from the view of four perspectives. The financial perspektive measures success or failure of strategy. The customerrs´ perspective is orientated on a customer and market. It supports the market orientation of strategy. The perspective of internal processes reflexes transport and traffic processes and increasing of process effectiveness in a transport company. The perspective of learning and growth come out from basic resources: people, systems and company procedures.