Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Procesní management v přepravním procesu
Rok: 2003
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do:
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Procesní management v přepravním procesu Současný vývoj managementu podnikatelských subjektů je ovlivněn turbulentním a diskontinuálním prostředím. Tento vývoj obecně i v dopravě směřuje od operačního managementu k managementu procesnímu. Procesní management je založen na integraci jednotlivých operací do ucelených procesů. Proces je řízen procesním týmem, který se snaží dosáhnout maximální přidané hodnoty pro zákazníka. Cílem disertační práce je aplikovat principy a zásady procesního řízení v oblasti dopravních služeb. Efektivní uplatňování procesního managementu v dopravě je předpokladem rozvoje dopravy a s ní souvisejících oborů. Aby k tomu došlo, je nutno přesně specifikovat jednotlivé procesy, jejich vzájemné vazby a komunikační toky mezi nimi. Vzájemné vztahy procesů jsou znázorněny v procesní mapě, která odráží činnosti probíhající v dopravní organizaci. Na jejím základě jsou navrženy nové organizační struktury, které odpovídají zásadám procesního řízení a mohly by být uplatněny v různých typech dopravních podniků. Jedná se o ploché organizační struktury, které využívají týmovou práci a koučování. Výhoda těchto organizačních struktur spočívá v pružné reakci na požadavky zákazníka. Pouze takový podnik, který pružně reaguje na přání zákazníka, uspěje v současném konkurenčním prostředí dopravního trhu. procesní management, proces, procesní mapa, organizační struktura
eng Process management in trasportation process The turbulent and discontinuous environment influences the current development of business subjects. This development conduces, not only generally but also in transport, from operational management to process management. Process management is based on the integration of particular operations into solid processes. Processes are operated by a process team, which tries to reach maximal added value for customers. The main aim of this dissertation is to apply principles of process management in the field of transport services. An effective application of process management in transport is one of the main conditions of development of transport and hanging branches. There is necessary to strictly specify particular processes, their bindings and mutual information flows. Mutual relations of processes are illustrated in a process map, which reflected activities in a transport company. According to the process map there are suggested new organising structures. These structures comport with principles of process management and can be used in several types of transport companies. This problematic concerns plain organising structures, which utilize team working and couching. The advantage of these organising structures is in flexible reactions on customer requirements. Only flexible reacting and customer requirements reflecting company can be success in present competitive transport market.