Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

E-commerce a jeho role pro poštovní služby
Rok: 2003
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Třetí vědecké konference
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 39-44
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze E-commerce a jeho role pro poštovní služby První část příspěvku se snaží definovat relevantní pojmy jako e-business, e-commerce, e-distribution, e-marketplace, e-procurement, B2B, B2C. Dále příspěvek definuje základní předpoklady dalšího rozvoje e-commerce a srovnává podmínky v této oblasti u nás, v EU a v USA. Dále detailněji analyzuje B2C trh pro jeho význam pro poštovní služby. Další části jsou pak již jen zaměřeny na vliv dalšího rozvoje e-commerce na poptávku po poštovních službách. Jsou definovány klíčové faktory, které ovlivní budoucí objemy poštovních služeb. Závěrečná část příspěvku pak ukazuje možnosti, jejichž realizací mohou poštovní operátoři zvýšit poptávku po jejich službách prostřednictvím e-commerce. e-commerce
eng E-commerce and its role for the postal services First part of this article tries to define relevant terms as e-business, e- commerce, e-distribution, e-marketplace, e-procurement, B2B, B2C. Next part is focused on determination of fundamental presumptions for further development of e-commerce and on comparison of circumstances in this field in the USA, Europe and in the Czech Republic. Further there is analysed in detail B2C market due to its importance for postal services. Next parts are focused only on impact of further development of e-commerce on demand for postal services. There are defined key factors, which will have a positive impact on the volume of postal services as well as for example factors, which will cause that e-commerce generates demand for express services. Final part describes possibilities that postal operators can realize to increase demand for their services via e-commerce. poštovní služby, e-business, B2B, B2C