Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Deformačně?napěťové stavy pneumatiky
Autoři: Krmela Jan | Burša Jiří | Skácel Pavel | Janíček Přemysl | Pešlová Františka
Rok: 2003
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Slovak Rubber Conference (SRC)
Název nakladatele: MATADOR PÚCHOV - SLOVAKIA
Místo vydání: Púchov
Strana od-do: 34
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Deformačně?napěťové stavy pneumatiky Tento článek se zabývá vytvořením výpočtového modelu pro deformačně-napěťové analýzy pneumatiky versus vozovka. Výpočtové modelování je řešeno metodou konečných prvků v programovém systému ANSYS. Pro definici materiálových vlastností elastomeru (běhoun, boční klínek, patková guma, bočnice, vnitřní guma a jádro), textilní kordové vložky, ocelového nárazníku a textilního překrývacího nárazníku byly použity hodnoty ze závislostí ?napětí-přetvoření?. Pneumatika; elastomer; kompozity; výpočtový model; hyperelastický model materiálu; ortotropní model materiálu; kontakt
eng Deformation ? Stress Tire Condition This paper is dealing with a creation of a computational tyre model for the stress-strain analyses of the ?tyre versus road?. The computational simulation was resolved by the application of the Finite Element Method using the program system ANSYS. Values obtained from the ?stress-strain? dependence were used for definition of materials character of tire rubber (tread, tread side-edge, stiffener, sidewall, inner liner and bead), textile-cord carcass and steel belt and textile protector ply. Tyre; elastomer; composite; computational model; hyperelastic material model; orthotropic material model; contact;