Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Návrh výpočtového modelu pneumatiky: Napěťově-deformační analýza kontaktu pneumatika?tuhá vozovka.
Autoři: Krmela Jan
Rok: 2003
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SEMDOK 2003
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 63-68
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Návrh výpočtového modelu pneumatiky: Napěťově-deformační analýza kontaktu pneumatika?tuhá vozovka. Tento článek se zabývá výpočtovou simulací statického kontaktu mechanismu radiální pneumatika ? pevná vozovka. Výpočet je proveden metodou konečných prvků s použitím programu ANSYS, k definování materiálního charakteru pryže pneumatiky (běhoun, okraj běhounu, výztuha, bočnice, vnitřní plášť a patka), textilní-kordové vložky, ocelového pásku a textilní ochránné vrstvy je použita závislost ?tlak ? napětí". Oblast lanka patky je nahrazena vlastnostmi ocelí. Pneumatika; elastomer; kompozity; výpočtový model; hyperelastický model materiálu; ortotropní model materiálu; kontakt
eng Design Computational Tyre Model: Stress-Deformation Analysis of Tyre-Roadway Contact This paper is engaged in computational simulation of static contact mechanics of radial tire ? rigid road. Computation is effected by Finite Element Method by using program ANSYS, for definition of material character of tire rubber (tread, tread side-edge, stiffener, sidewall, inner liner and bead), textile-cord carcass, steel belt and textile protector ply the functionality ?stress?strain? is used. Area of wire bead is replaced steel properties. Tyre; elastomer; composite; computational model; hyperelastic material model; orthotropic material model; contact