Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Úprava podvozku elektrických jednotek ř. 471 s ohledem na bezpečnost proti vykolejení
Autoři: Kohout Martin
Rok: 2003
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Perner´s Contact 2003
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 47
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Úprava podvozku elektrických jednotek ř. 471 s ohledem na bezpečnost proti vykolejení Z důvodu problému s bezpečností proti vykolejení u vložených vozů elektrických jednotek řady 471 při schvalování do provozu bylo navrženo několik úprav původního podvozku s vedením dvojkolí kyvným ramenem. Jednalo se především o uzly primárního a sekundárního vypružení a torzní stabilizaci skříně. Bylo také navrženo alternativní řešení podvozku s vedením dvojkolí pomocí trojúhelníkové ojničky a odlišným umístěním nouzovéhpo vypružení. Výpočty byly provedeny dle požadavku pro max. rychlost 160 km/h a nedostatek převýšení 130 mm. elektrická jednotka, podvozek, primární a sekundární vypružení
eng Modification of the Bogie of Electric Units 471 with Reference to Derailment Security Because of problem with derailment security by embedded coaches of electric double-deck units 471 by homologation into the traffic were designed some modofications of the original bogie with axle guide by swinging arm. It means particularly points of primary and secondary suspension and body stabilization. There was suggested alternative solution of bogie, with axle guide by connecting rod and different placement of the emergency suspension. Calculations were made by requierment for high speed 160 km/h and absence of camber 130 mm. electric units, bogie, primary and secondary suspension