Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby
Autoři: Kunhart Jan
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 190-195
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Faktory ovlivňující volbu dopravního systému uživatelem dopravní služby Příspěvek se zabývá rozborem faktorů, které konzument dopravní služby bere v úvahu při posuzování nákladů a užitku z hlediska volby dopravního systému. Uživatel v osobní i nákladní dopravě vnímá a hodnotí především cenu a také dobu přepravy. Vedle ceny a času jsou dalšími uvažovanými faktory spolehlivost, plynulost a komfortnost jednotlivých druhů dopravy v rámci dopravního systému. Rozhodování mohou ovlivnit také pozitivní a negativní subjektivní zkušenosti a postoje samotného uživatele nebo zkušenosti ostatních srovnatelných subjektů. Postoje mají tři složky: kognitivní, afektivní a konativní. V rozhodování je důležitá konsonance mezi postoji uživatele a srovnatelných subjektů, protože oficiální informace v nabídce nebo reklamě, mohou být v rozporu se systémem postojů. V takovém případě uživatel jedná v souladu s konativní složkou tohoto postoje, protože se podvědomě brání kognitivní disonanci. volba dopravního systému, cena, čas, spolehlivost, plynulost, komfortnost, postoje
eng The Factors Influencing the Choice of Transport system by User of Trasnport Service The paper is making analysis of factors, which user of transport service has on the mind, when he is judgeing expenses and profit from point of wiew of choice of transport system. The user in personal and load transport is perceive and evaluate above all price and time of transport too. Next meditated factors are reliability, fluentment and amenities of single sorts of transport in framework of transport system. The decision may be under influence positive and negative experiences and attitudes of the same user or experiences of other comparable subjects. The attitudes have three components: cognitive, affect and performance components. For decision is important agreement between attitudes of user and the other subjects, because official informations in offer or advertising may be in contradiction with system of attitudes. Subsequently the user is dealing according to performance component of this attitude, because he does defende to cognitive disonance. choice of transport system, price, time, reliability, fluentment, amenities