Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Back analysis of transport structures
Autoři: Doležel Vladimír
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Místo vydání: University of Sydney 2008
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zpětná analýza dopravních staveb Efektivní využití moderních matematických metod při řešení náročných geomechanických problémů dopravních staveb je limitováno spolehlivostí s jakou jsou stanoveny základní vstupní parametry zemního a horninového prostředí. Při řešení těchto velmi komplikovaných úloh se často setkáváme s určitým nesouladem mezi získanými teoretickými a experimentálními poznatky. Odchylky od chování spojitých látek jako je převaha nevratného přetvoření, existence dilatance a kontraktance, platnost principu efektivních napětí, vliv středního napětí na mechanické chování, proměnlivost součinitele bočního tlaku v klidu, diskrétní chování horninového a zemního prostředí na mezi porušení a další podobné faktory svědčí o tom, že závažné geomechanické stabilitní problémy nelze redukovat jen na elastické či pseudoelastická řešení spojitých látek. Experimentální geomechanika přesto, že tyto skutečnosti objevila nebo potvrdila, nadále určuje přetvárné a pevnostní charakteristiky geotechnického prostředí v laboratoři. Mathematical and physical modelling; transport structures; back analysis
eng Back analysis of transport structures An use of the modern numerical methods for solving ambitious geotechnical problems of traffic structures is limited by realibility of entering parameters being valid for both soil and rock masses into the formulation of these problems. Solving such thosecomlicated tasks, certain disturbances in the experimental and theoretical observations occur. Deviations from the behavior of continuous means , e.g., principal involvement of irreversible deformation , existence of dilatance and contractance, validity of the principle of effective stress, effect of mean stress to the mechanical behavior, variability of coefficient of the side pressure at the initial stage of loading discrete bahavior of rock and soil means at the strength and other factors testify forthe fact that the geomechanical stability problems cannot be reduced onlay to elastic or pseudoelastic solution of the continuous media. Experimental geotechnics, although it discovered and proved these disproportions still starts with laboratory.