Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy s novým podvozkem CZ LOKO pomocí simulačních výpočtů
Rok: 2009
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Vědeckotechnický sborník ČD
Název nakladatele: Generální ředitelství Českých drah
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 1-11
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy s novým podvozkem CZ LOKO pomocí simulačních výpočtů V článku je provedena analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy řady 744.0 s novým dvounápravovým podvozkem CZ LOKO a.s. Vodicí vlastnosti jsou hodnoceny na základě simulačních výpočtů programovým systémem jízdy kolejového vozidla vyvíjeným na DFJP Univerzity Pardubice. Je sledována kvazistatická vodicí síla na nabíhajícím kole první nápravy při průjezdu oblouky velmi malých poloměrů. Hodnocení této síly je provedeno dle ČSN EN 14363 a dle návrhu UIC 518 (10/2007) v závislosti na poloměru projížděného oblouku, dále v závislosti na hmotnosti lokomotivy a také na koleji s různým úklonem kolejnic 1:20 a 1:40. jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy, simulační výpočty
eng Analysis of conducting behaviour of the diesel-electric locomotives Class 744.0 with a new double-axle bogie by CZ LOKO by means of simulation calculations This paper contains an analysis of conducting behaviour of the diesel-electric locomotive Class 744.0 with a new double-axle bogie by CZ LOKO a.s. The guiding behaviour is evaluated on the basis of simulation calculations carried out by a programming system of rail vehicle running which is being developed at Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice. It monitors the quasi-statically guiding force at the outer wheel of the first axle while running through very small radius curves. The evaluation of this force is carried out depending on radius of the running curve, on locomotive mass and also on the track with different rail inclination 1:20 and 1:40 according to ČSN EN 14363 and to the UIC Leaflet 518 (10/2007) draft. computation simulation, running behaviour