Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Možnosti modelování dynamických dějů při průjezdu vozidla přes srdcovku
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 305-316
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti modelování dynamických dějů při průjezdu vozidla přes srdcovku Při řešení velkého množství technickych problemů často přistupujeme k časově i finančně vyrazně meně nákladným postupům, jakymi jsou např. počítačové modelování daných dějů za účelem nalezení optimálního způsobu řešení technického problému. Modelování dynamické odezvy vozidla ve svislém směru při průjezdu srdcovkou je zde zjednodušeně provedeno jako průjezd vozidla úsekem přímé, kdy jeden z kolejnicových pásů (představujících srdcovku) vykazuje svislou nerovnost odpovídající svislému pohybu kola při průjezdu srdcovkou. Výsledky výpočtů jsou pak porovnány s výsledky provedených měření zrychlení na ložiskové skříni dvojkolí. výhybka, srdcovka, měření zrychlení, simulační výpočet
eng Possibilities of modelling of dynamical process in the course of the passing over a turnout frog In the course of the solving of the technical questions there is often used time and cost safely process like e.g. computational calculation of the process. Modeling of the dynamical response of the vehicle in the vertical direction in the course of the passing over the turnout frog is simplified carried out as passing of the vehicle in straight track, where one rail (represents the frog) have the vertical irregularity corresponding with the vertical wheel movement in the course of the passing over the frog. The results of the calculations are compared with the results of the measurement of the vertical acceleration on the wheelset axle box. turnout, frog, acceleration measurement, simulation calculation