Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vyšetřování stability jízdy kontejnerového vozu pomocí simulačních výpočtů.
Autoři: Voltr Petr | Zelenka Jaromír
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 295-304
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vyšetřování stability jízdy kontejnerového vozu pomocí simulačních výpočtů. V tomto příspěvku jsou shrnuty výsledky posouzení jízdních vlastností dvounápravového kontejnerového vozu řady Laags, který se u firmy On-Track, s. r. o., rekonstruuje ze staršího krytého vozu. Vůz je v prázdném stavu velmi lehký, očekávala se náchylnost k nestabilnímu chodu, což simulace potvrdily. Další práce směřovala k hledání oblastí stabilního a nestabilního chodu a určování kritické rychlosti v teoretických podmínkách. Model vozidla se v této práci doplňuje o popis charakteristik vypružení pojezdu UIC 517. nákladní vozy, pojezd UIC 517, simulační výpočty, stabilita chodu, kritická rychlost
eng Investigation of running stability of a container wagon using numerical simulations This article describes results of running behaviour assessment of a two-axle container wagon (series Laags) rebuilt by On-Track, s. r. o., from an older covered freight wagon. The vehicle is very light when unloaded, and was expected to be prone to an unstable behaviour, which was confirmed by the simulations. Further work was aimed at locating regions of stable and unstable behaviour and determining the critical speed in theoretical conditions. The UIC-517 running gear suspension characteristics was included in the vehicle model. freight wagon, UIC 517 running gear, numerical simulation, running stability, critical speed