Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Experimentální zařízení pro zkoušení flexi-coil pružin.
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 325-330
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Experimentální zařízení pro zkoušení flexi-coil pružin. V konstrukci moderních kolejových vozidel jsou velmi často využívány flexi-coil pružiny. Tento typ šroubových pružin je u moderních vysokorychlostních vozidel použit nejen v sekundárním vypružení, ale i v primárním vypružení. Z tohoto důvodu je pro konstruktéry příčná tuhost pružiny velmi důležitým parametrem. Několika autory bylo odvozeno několik empirických vztahů, ale jejich aplikace je omezena. V tomto příspěvku je popsáno experimentální zařízení na testování flexi-coil pružin. To je budováno v laboratořích Dopravní fakulty Jana Pernera vrámci Výzkumného centra kolejových vozidel. Flexi-coil pružina, zkušební stav, příčná tuhost
eng Experimental device for testing of the flexi-coil springs Flexi-coil springs are very often used in modern design of rail vehicles. This type of the helical springs is usually used in secondary suspension but also in primary suspension of modern high-speed vehicles. For this reason designers of rail-vehicles are interested in lateral spring stiffness parameters. A few empirical formulas of the lateral stiffness were derived by several authors but these empirical formulas are limited for application. An experimental device for testing of the flexi-coil springs is described in this contribution. It has been building in laboratory of Jan Perner Transport Faculty within the scope of Railway Vehicle Research Centre. Flexi-coil spring, experimental device, lateral stiffnes