Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Quality Measurement in EU and Czech Postal Services Market
Rok: 2009
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 108-113
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Měření kvality poštovních služeb na trhu v EU a České republice Tento článek se zabývá měřením kvality v poštovním sektoru. Parametry kvality poskytování poštovní služby jsou v tomto sektoru celosvětově monitorovány prostřednictvím projektu UNEX iniciovaného Mezinárodní poštovní korporací (IPC). IPC vydává každoročně výsledky ?end-to-end? doručování mezinárodních prioritních listovních zásilek. První část tohoto článku zahrnuje všechna důležitá fakta o systému pro měření kvality UNEX ? jeho cíl, zaměření, metodologii a výsledky. Druhá část je věnována monitorování kvality poštovních služeb na českém trhu. Principy tohoto měření vycházejí z principů měření systému UNEX. V českých podmínkách je měření prováděno soukromou agenturou a vlastní analýzou České pošty, s.p. a též prostřednictvím parametrů korespondujících s evropskou metodikou. Celosvětové a domácí výsledky měření kvality ukazují vysokou úroveň poskytování poštovních služeb. kvalita;doručení;třídění;sběr;indikátor rychlosti;indikátor spolehlivosti;pošta;tok zásilek;schránka;panel;testovací zásilka
eng Quality Measurement in EU and Czech Postal Services Market This paper deals with quality measurement in postal sector. Quality parametres of postal services provision are monitored all over the world in this sector by UNEX project iniciallized by International Postal Corporation. IPC publishes the UNEX end-to-end results annually, reporting on international priority letter mail. The first part of this paper comprises all important facts about UNEX measurement system ? its goal, focusion, methodology and results. The second part is devoted to quality monitoring of Czech postal services. Principles of this measurement are the same as basic UNEX principles. This measurement is processed by private agency and by Czech Post own analysis and also the parametres corresponding to European methodology. Worldwide and domestic results of quality measurement reflect high level of postal services provision. quality;posting;sorting;collection;speed indicator;reliability indicator;post office;mail flow;mail box;panel;test letter