Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

EMC trakční napájecí soustavy AC 25 kV
Autoři: Doleček Radovan | Černý Ondřej | Šimánek Jiří
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XXXI. konference Elektrické pohony
Název nakladatele: Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání: Plzeň
Strana od-do: 1-6
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze EMC trakční napájecí soustavy AC 25 kV Článek se zabývá problematikou EMC u trakčního napájecího systému AC 25 kV používaného u Českých drah. V rámci příspěvku je popsán vliv nehomogenit v trakčním vedení. Zpětné vedení, které přestavuje kolejnice a zem, je pro šíření rázových vln u tohoto systému odlišné v porovnání s klasickými napájecími systémy. V rámci příspěvku je porovnán vliv mezi tímto zpětným vedením a vedením u klasických systémů, které tvoří pouze metalický vodič. Zobecněné výsledky jsou využitelné pro další řešení v oblastech napájecích systémů. Rázová vlna, ztráty, trakční vedení
eng EMC of supply system AC 25 kV The paper deals with particular problems of EMC at traction supply system AC 25 kV, 50 Hz used at Czech Railways. The main goal is contact line inhomogeneity effect. Rail and earth represent back way for propagation of transient wave at this system which is different in comparison with typical power system. There is difference at propagations of transient wave in contact line mentioned traction system in contrast with line which has only metal back way. These characteristic differences are sequentially analyzed. The generalized findings, utilizable for other solution on the field of supply systems, are mentioned in the conclusion of this paper. Transient wave, losses, traction line