Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Uplatnění procesního managementu v podniku a změna organizační struktury
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Manažment v železničnej doprave 2004
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 27-33
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Uplatnění procesního managementu v podniku a změna organizační struktury Současný vývoj managementu podnikatelských subjektů je ovlivněn turbulentním a diskontinuálním prostředím. Tento vývoj obecně i v dopravě směřuje od operačního managementu k managementu procesnímu. Procesní management je založen na integraci jednotlivých operací do ucelených procesů. Proces je řízen procesním týmem, který se snaží dosáhnout maximální přidané hodnoty pro zákazníka. Efektivní uplatňování procesního managementu v dopravě je předpokladem rozvoje dopravy a s ní souvisejících oborů. Nové organizační struktury odpovídají principům procesního řízení a mohou být uplatněny v různých typech dopravních podniků. Jedná se o ploché organizační struktury, které využívají týmovou práci a koučování. Výhoda těchto organizačních struktur spočívá v pružné reakci na požadavky zákazníka. Pouze takový podnik, který pružně reaguje na přání zákazníka, uspěje v současném konkurenčním prostředí dopravního trhu. procesní řízení, proces, organizační struktura
eng Application of process management in a transport company and change of organising structure The turbulent and discontinuous environment influences the current development of business subjects. This development conduces, not only generally but also in transport, from operational management to process management. Process management is based on the integration of particular operations into solid processes. Processes are operated by a process team, which tries to reach maximal added value for customers. An effective application of process management in transport is one of the main conditions of development of transport and hanging branches. New organising structures of transport companies comport with principles of process management and can be used in several types of transport companies. This problematic concerns plain organising structures which utilize team working and couching. The advantage of these organising structures is in flexible reactions on customer requirements. Only flexible reacting and customer requirements reflecting company can be success in present competitive transport market. process management, process, organising structure