Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Chodové vlastnosti motorového pracovního vozu MPV 22 na koridorových tratích ČD
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 12. medzinárodný seminár Traťové stroje v teórii a praxi SETRAS 2004
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzitě v Žilině
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 209-220
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Chodové vlastnosti motorového pracovního vozu MPV 22 na koridorových tratích ČD Příspěvek pojednává o chodových vlastnostech Motorového pracovního vozy MPV 22, který České dráhy, a.s., Traťová strojní stanice Pardubice rekonstruovala z původního stroje DGKU-5. Při jízdě se na koridorových tratích vyskytl problém s jízdními vlastnostmi vozidla, které se úpravou vůlí v původním vedení dvojkolí podařilo odstranit. Bylo provedeno měření zrychlení na ložiskových skříních vozidla před úpravou vůlí, kdy se neklidný chod na koridoru ČD projevoval. Při opakovaném měření po provedené úpravě se jev neklidného chodu zcela odstranil. Jsou prezentovány výsledky měření, které budou při prezentaci doplněné krátkou videoukázkou. motorový pracovní vůz, chodové vlastnosti, vedení dvojkolí, neklidný chod
eng Running behaviour of utility vehicle MPV 22 on corridor tracks of ČD The paper deals with the running properties of the working Diesel rail car MPV 22, reconstructed from the former machine of the DGKU-5 type, by the Track Machine Station of the Czech Railways in Pardubice. The problem concerning the running behaviour of the car had been occurred during its run on the Czech Railways Corridore tracks and, the difficulties were eliminated after a treatment of the clearances in the former wheel set guide. There were carried out a measuring of the acceleration on the bearing boxes of the car before the elimination of the clearances, when the non-smooth running on the Czech Railways Corridore was recorded. After the repeated measurement when the mentioned treatment was realized, the non-smooth running was wholly eliminated. The measured results are presented and will be complemented with the short video-illustration by presentation. motor working car, running behaviour, leading of wheelset, unstabil running behaviour