Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hledání nepřípojů mezi vlaky v systému CEV
Autoři: Greiner Karel
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník mezinárodní konference INFOTRANS 2004
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 72-77
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hledání nepřípojů mezi vlaky v systému CEV Centrální editor vlaků (CEV) je softwarový systém Českých drah, jehož základní funkcí je pořizování a údržba údajové základny vlaků ve fázi návrhu jízdního řádu. Je úzce spjat se systémy SENA (Sestava nákresného jízdního řádu výpočetní technikou) a ASO (Automatizovaný systém oběhů). V roce 2003 byl vyvinut modul hledání nepřípojů mezi vlaky. Slouží k hledání dvojic vlaků s přepravou cestujících, mezi kterými neexistuje nebo existuje přípoj. Hledání lze provést pro vybranou množinu vlaků ve vybraných dopravních bodech, ve všech bodech ČD nebo v bodech patřících do zvolených uživatelem definovaných oblastí. Dvojice vlaků je zařazena do výsledného seznamu nepřípojů, pokud rozdíl mezi odjezdem 2. vlaku a příjezdem 1. vlaku spadá do zadaného intervalu. Hranice intervalu může být reprezentována buď uživatelem zadanou hodnotou společnou pro všechny body nebo přestupní dobou v jednotlivých bodech. Výsledný seznam lze uložit do textového souboru pro další zpracování. přípoj, nepřípoj, vlak, jízdní řád
eng Searching of Connections between Trains in system CEV Central editor of trains (CEV) is a software product of the Czech Railway whose main function is to create and maintain data of trains in a stage of timetable planning. It is closely bounded with the project SENA (Timetable Construction by Computer Technology) and ASO (Automated System of Circulation). In the year 2003 module searching of connections between trains was developed. It is used for searching of couples of passenger trains between which connection exists or does not exist. The searching is possible to accomplish for the chosen set of trains in the selected transport points, in all Czech railway points or in points belonging to chosen user defined regions. The train couple is included to the output list if difference between departure of the 2nd train and arrival of the 1st train pertain to the entered interval. The bound of the interval can be represented either by user defined value which it is common for all points or by change time in the particular points. The output list is possible to save to the text file for further treating. connection, train, timetable