Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Elearning a jeho využití ve výuce
Autoři: Machalík Stanislav | Machalík František | Machalíková Jaroslava
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník mezinárodní konference Infotrans 2004
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 129-146
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Elearning a jeho využití ve výuce Příspěvek se zabývá problematikou eLearningu se zaměřením na možnosti využití komerčních LMS a na návrh a implementaci vlastního řídícího systému. Úvodní část příspěvku je zaměřena na shrnutí současného stavu poznatků v oblasti zavádění eLearningu. Jsou zde popsány možnosti vybraných řídících výukových systémů (LMS), které jsou nejčastěji používány v ČR (WebCT, Tutor2000, Moodle, eDoceo). Pozornost je věnována zejména systému eDoceo, který je připraven k nasazení ve výuce na Dopravní fakultě Jana Pernera. Pro výuku předmětů Informatika I a Informatika II byly v systému eDoceo navrženy ukázkové kurzy, které jsou podrobněji popsány v příspěvku. Dále je zde popsán vlastní řídící systém, který byl naprogramován v jazyku PHP s využitím databázového systému MySQL. Skládá se ze dvou základních sekcí ? administrátorské a studentské. Vlastní řídící systém byl opakovaně testován na skupinách uživatelů. Na základě jejich připomínek byly vylepšeny některé funkce systému. Je využíván ve výuce a při zkoušení pro testování vědomostí studentů. Vlastní řídící systém je odladěn a po naplnění studijními materiály může být zaveden do výuky jako podpůrná učební pomůcka, doplňující stávající výukové materiály. Rozšiřuje možnosti nasazení elektronických učebních pomůcek ve výuce, čímž výukový proces zpestřuje a činí jej pro studenty zajímavějším a přitažlivějším Přínosem vytvořeného řídícího systému je zejména jeho testovací část s možností zpětné vazby a možnost okamžitého nasazení pro zkoušení studentů. Pedagog má možnost si přehledným způsobem detailně zobrazit informace o testování studentů a o jejich výsledcích uspořádané podle své okamžité potřeby. V závěru příspěvku jsou srovnány výhody a nevýhody vlastního LMS a LMS eDoceo. elearning
eng Elearning in Education This work deals with problems of eLearning. It describes current state of this area, advantages and disadvantages of its use in teaching and possibilities of further development mainly in the area of teaching by using Internet. The emphasis is setting on recommendation and description of choosen Learning Management System. The own LMS is designed and implemented on the basis of experience in this system. The work is based on current situation; however, further rapid development in the area of eLearning can be expected due to rapid growth of its popularity. elearning