Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Statistické zpracování dat získaných studiem poškozených jízdních ploch železničních kol
Autoři: Záhorová Věra | Beneš Libor
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník konference TECHMAT 04 ?Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace?
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: 31-37
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Statistické zpracování dat získaných studiem poškozených jízdních ploch železničních kol Železniční kolo je velmi důležitý prvek železničního vozidla. Všechny normálové i tečné síly způsobené tíhou vozidla a třením, trakčními a bzrdícími sílami jsou soustředěny v oblasti o velikosti přibližně 1 - 1,5 cm2. Příspěvek představuje výsledky získané studiem příčin a zákonitostí vedoucích ke vzniku a rozvoji vad, které se objevují ve formě vydrolenin na jízdní ploše železničního kola.Tyto vady se nejčastěji vyskytují jako následek existence iniciátorů v podpovrchové vrstvě jízdní plochy kola. Šíření těchto defektů ve formě šikmých trhlin je ovlivněno především silovým působením v oblasti kontaktu kolo - kolejnice. kolejnice; železniční kolo;termomechanické děje;struktura materiálu;kontaktní únava
eng Statistical evaluation of data obtained by means of study of damaged railway wheel treads Railway wheel is the very important element of a railway vehicle. All normal and tangential forces having origin in weight of vehicle and freight, traction and braking affects are concentrated on the area just about 1 - 1,5 cm2. The article presents results obtained when studying causes and laws governing the occurrence and development of defects which appear in the form of crumbled spots on the running surface of railway wheels. These defects most likely occur as a result of the existence of initiators in the upper layer of the running surface. The propagation of these defects in the form of oblique cracks is influenced especially by the general force effects in the wheel-rail contact area. rail;railway wheel;thermomechanical processes;materials structure;rolling contact fatigue