Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Využití empirie a provozních záznamů pro minimalizaci opotřebení jízdního obrysu kol dvojkolí
Autoři: Záhorová Věra | Kotrba Alois
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: konference INFOTRANS 2004
Název nakladatele: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 117-128
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití empirie a provozních záznamů pro minimalizaci opotřebení jízdního obrysu kol dvojkolí Snižování opotřebení jízdního obrysu kol dvojkolí železničních kolejových vozidel a tvaru hlavy kolejnic přináší především prodloužení doby životnosti této vzájemně spolupracující dvojice a také nezanedbatelné ekonomické úspory. Lze kvantifikovat míru působení vlivu jednotlivých faktorů podílejících se na opotřebení jízdního obrysu, na délku proběhu mezi dvěma reprofilacemi, s použitím minimálního množství dat převážně kvalitativního charakteru. K tomu lze použít v železničním provozu celkem netradiční způsoby uvedené v tomto příspěvku. Jedná se o metodu expertního řízení a metodu hledání podstatných stimulů. železniční kolo;opotřebení;provozní data;expertní řízení;matematická teorie informace
eng How to Use Empirical and Operational Data in the Minimation of the Wheel Contour Wear The wear of the railway wheel driving profile and the rail head profile in operation is one of very important fact which must be monitored. The reduction of this wear results in extension of lifetime of this cooperating couple and in significant cost savings. In this paper are presented two lesser-known methods enabled the evaluation of importance of different factors which may have influence to wear of wheel and rail profile. The first is the expert estimate method. This method works with empirical estimate. The second, method of finding substantial stimuli, is able to utilize minimal number of operational monitoring data. This data may have qualitative character. railway wheel;wear;operational data;expert estimate method;mathematical theory of information