Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Logistický řetězec s podporou kombinované přepravy ve střední a východní Evropě
Autoři: Cempírek Václav | Široký Jaromír
Rok: 2005
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 3. medzinárodná konferencia Logistika a doprava - LOADO 2005
Název nakladatele:
Místo vydání: Košice
Strana od-do: 2-7
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Logistický řetězec s podporou kombinované přepravy ve střední a východní Evropě Rozšíření EU na východ podmíní růst nákladní dopravy na evropském logistickém trhu o více než 60% do roku 2015. Zvýšená přepravní potřeba může být zvládnuta pouze účinným zapojením dopravních prostředků železnice, pomocí reálných ekonomických a ekologických opatření. Požadovaný růst produktivity a bezpečnosti je ale možný jen tehdy, když existující informační deficit podél přepravního řetězce přímo ve vazbě na železniční nákladní dopravu bude odstraněn průběžnou informační logistikou. Požadovány jsou přitom rychlejší a koordinovanější oběhy s integrovaným tokem dat v počítačových systémech pro vyšší bezpečnost osob a zboží. Cílem je najít takové systémy kombinované dopravy, které budou přijatelné pro všechny podnikatelské subjekty zúčastněné na logistickém řetězci. Je nutné počítat v blízké budoucnosti i s nárůstem požadavků na kombinované přepravy směrem na Dálný Východ a Asii i s ohledem na rozvoj automobilového průmyslu na Slovensku a české republice. Důležité terminály kombinované přepravy budou v logistickém řetězci zapojeny jako multimodální centra, která musí poskytovat kromě klasických požadavků kombinované přepravy i logistické činnosti spojené s přidanou hodnotou pro manipulované zboží kombinovaná doprava
eng Logistic Chain with Support of Combined Transport in Central and East Europe The enlargement of the EU cause goods traffic growth on European logistic market about more than 60% by the year 2015. Increased traffic requirements can be encompassed only with exploitation of railway, by the help of real economic and ecological precautions. Requisited growth of productivity and safeness is only possible, when existing informative deficit along a transport string will be eliminated by running informative logistics related to railway corgo transport. There is a demand for faster and more coordinated circulating processes with an integrated data flow in IT systems for higher safeness of passengers and goods. The goal is to find of such combined transport systems, which will be acceptable for all entrepreneurial subjects participating on logistic strings. It is necessary to face in the near future a demand growth on combined transport towards Far East and Asia, also according to the car industry development in Slovakia and in the Czech Republic. Important combined transport terminals will take a part in logistic chains as multimodal centers, that must offer except of classical requirements of combined transport also logistic activities with added value for manipulated goods. kombined transport