Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Význam modelování cenové elasticity poptávky jako nástroje managementu mobility ve veřejné osobní městské dopravě
Autoři: Melichar Vlastimil | Drahotský Ivo
Rok: 2005
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Medzinárodná konferencia "Modelovanie procesov manažmentu 2005"
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 156 - 162
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Význam modelování cenové elasticity poptávky jako nástroje managementu mobility ve veřejné osobní městské dopravě Cenová elasticita potávky v dopravě je důležitým faktorem ovlivňujícím výběr způsobu dopravy ve veřejné osobní dopravě a jedním z možných nástrojů řízení mobility s ohledem na podporu udržitelných druhů veřejné osobní dopravy. Pozornost je věnována teorii cenové elasticity potpávky v dopravě a možnostem jejího využití ve veřejné osobní dopravě. Příklady výpočtu a modelování cenové elasticity poptávky jsou zpracovány na příkladu veřejné městské osobní dopravy v Pardubicích. V závěru příspěvku autoři komentují dopady modelování cenové elasticity poptávky ve veřejné dopravě s využitím statistického lineárního regresního modelu ve vybraných segmentech poptávky. cenová elasticita poptávky v doprave, veřejná osobní doprava, městská doprava, nástroje managementu mobility, modelování elasticity
eng Influance of price demand elasticity modelling as an instrument in public urban mass transport Demand price elasticity in transport is an important factor that influence the way of transport selection in public passenger transport and is possible to treat is as one of mobility management tools with respect to support of sustainable modes of public passenger transport. Attention is paid to the theory of demand and elasticity in transport and to possibilities of demand elasticity use in public passenger transport. Examples of calculation and demand price elasticity modelling are worked up for public urban passenger transport in the city of Pardubice. In the end of the paper the author comments records of demand price elasticity modelling in public transport with the use of statistical linear regression model in selected segments of demand. demand price elasticity in transport, paublic passenger transport, urban transport, innstruments of tansport mobility, mobility modelling