Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Perspektivy svařování hliníkových profilů pro konstrukci dveřních křídel kolejových vozidel
Autoři: Beneš Libor | Kysilka Ondřej
Rok: 2005
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Název zdroje: Sborník příspěvků TechMat 05 - Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice, ediční středisko
Místo vydání:
Strana od-do:
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Perspektivy svařování hliníkových profilů pro konstrukci dveřních křídel kolejových vozidel Konstrukční provedení dveřních křídel tvoří základní bod úspěšné výroby. Aplikovaný materiál v IFE CR a.s. představují z 99% slitiny hliníku, zbytek tvoří ostatní materiály, jak bude uvedeno dále. Konstrukční řešení je vždy voleno s ohledem na provozní požadavky tak, aby dveřní křídlo plnilo svou funkci za stanovených podmínek, včetně nezbytné bezpečnostní rezervy. Jedná se zde zejména o odolnost vůči mechanickému namáhání, tepelnému zatížení či agresivnímu prostředí, resp. o nutnost zajištění potřebných tepelných i zvukových izolačních vlastností. hliníkové profily, procesy svařování, dveřní křídla, kolejová vozidla
eng Perspectives of alluminium profiles welding for construction of door systems of railway vehicles Aluminium is an easily welded metal. However, consideration must be given to both the welding method, the type of joint and the filler material. The two dominating welding methods are MIG and TIG welding, but also gas, plasma, and resistance welding are used as well as welding with covered electrodes. Whether to use MIG or TIG welding depends on numerous factors. The TIG method is better for thin light-gauge materials, when there is a need for good surface finish and when welding from one side, that is to say when the root side is not accessible such as when welding pipes, and when repairing castings. TIG welding of aluminium is generally done with alternating current. The MIG method is used primarily in the case of thicker or heavy-gauge materials when high welding speed is a priority and also for long, continuous welds. alluminium profiles, welding processes, door systems, railway vehicles