Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dynamika podvozkových částí silničních vozidel
Autoři: Zikmund Tomáš
Rok: 2006
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: neuveden
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do:
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dynamika podvozkových částí silničních vozidel Tato disertační práce komplexně řeší problematiku měření veličin popisujících stabilitu a ovladatelnost silničních vozidel, což jsou obecné vlastnosti, které podvozkové systémy ovlivňují nejvíce. V úvodu práce jsou uspořádány existující zkoušky stability a ovladatelnosti silničních vozidel. Vlastní práce se pak zabývá návrhem měřicího systému a měřením veličin. Popisuje průběh formování měřicího systému, výběr komponent, oživování systému prostřednictvím vlastního virtuálního instrumentu MerCorr a navrhuje postupy pro zpracování naměřených hodnot. V práci je řešen i způsob získávání trajektorie vozidla, po které se vozidlo pohybovalo během jízdní zkoušky. Znalost trajektorie vozidla je zásadní podmínkou pro verifikaci matematických modelů pro simulaci stability silničních vozidel metodou ?Vozidlo - Model?. Jednou z příloh práce je i analýza nejistot veličin měřených přímo. silniční vozidla;zkoušení vozidel;jízdní zkoušky;měření;veličiny;nejistoty měření;stabilita; ovladatelnost;měřicí systém
eng Dynamics of Undercarriage Parts of Road Vehicles Stability and handling are general characteristics of road vehicles, that the suspension systems influence most. This is the reason why this dissertation is focused on complex solution of problems of measurement of quantities describing vehicle behaviour. There is a clear survey of test manoeuvres and procedures for evaluation of vehicle stability and handling in the first part of this dissertation. The main part of the dissertation deals with the proposal and realization of the data acquisition system and measurement of quantities. The ways of building of the system, selection of suitable components and livening the system by means of own software (virtual instrument MerCorr) are described there. There are also procedures proposed for data evaluation.