Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Koncepce dvousystémového vozidla umožňujícího bezpřestupovou vazbu extravilánu a intravilánu města Karlsruhe
Autoři: Drdla Pavel
Rok: 2007
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 12-17
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Koncepce dvousystémového vozidla umožňujícího bezpřestupovou vazbu extravilánu a intravilánu města Karlsruhe Společné užívání stávajících regionálních železničních tratí vozidly kolejové příměstské osobní dopravy je, jak ukazují zkušenosti, technicky v podstatě možné. Vyžaduje sice určité náklady na opatření k přizpůsobení situaci v rámci dopravní infrastruktury a/nebo dopravních prostředků, které ale jsou nižší ve srovnání s vybudováním např. klasického systému S-Bahn. Z technického hlediska představuje sloučený provoz téměř ideální stav. Samo toto umožňuje přesnou vzájemnou shodu všech prvků dohromady (především nástupišť a vozidel) a nepotřebuje žádné vedle sebe existující samostatné systémy (jako například dvousystémová vozidla), což je příklad i systému v aglomeraci Karlsruhe. Ve srovnání se sloučeným provozem je smíšený provoz v určitou formou ?nouzového řešení?, zahrnující kompromisy dvou ?přirozených? rozdílných dopravních systémů. železniční trať, osobní doprava, Karlsruhe, sloučený provoz, drážní vozidlo
eng Concept of Two-system Vehicle for Change-free Connection between Extravilan and Intravilan of Karlsruhe As experiences have shown, the point use of existing regional railway lines by local passenger rail transit vehicles is technically possible in principle. Although calling for a degree of outlay for specific adaptation measures that involve structures and/or vehicles, this outlay is small in comparison to the cost of building a genuine rail rapid transit system from scratch. From a technical perspective, however, operating one or other distinctive rail mode is always the ideal scenario. This alone enables the precise co-ordination of complete components with one another (in particular, platforms and vehicles). Compared to single-mode operation, to a certain degree hybrid operation represents a type of ?emergency remedy?, within which compromises have to be struck between two ?naturally? different rail systems. railway lines, passenger transport, Karlsruhe, hybrid operation, rail vehicle