Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Innovative Approach to Determining Railway Line Capacity
Rok: 2010
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 5th International Scientific Conference Theoretical and Practical Issues in Transport
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 392-400
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovační přístup ke stanovování kapacity železničních tratí Příspěvek je zaměřen na kritické hodnocení analytických a graficko-analytických metod stanovování kapacity tratí a problémů spojených s pojetím kapacity. Negativní zjištění na základě provedených případových studií vedou k hledání nových přístupů poskytujících přesnější výsledky určení kapacity. Simulační modely se jeví jako se vhodný nástroj umožňující stanovení kapacity ve vazbě na rozsah dopravního provozu. V případě nesrovnalostí mezi rozsahem infrastruktury a provozu je pomocí simulačních scénářů posuzovat implementaci různých opatření, vč. jejich ekonomického hodnocení. V závěru příspěvku je uvedeno několik zkušeností s aplikací simulačního modelování na vybraných tratích v ČR. kapacita; železniční doprava; infrastruktura; simulační modelování
eng Innovative Approach to Determining Railway Line Capacity The contribution deals with critical assessment of used analytical and graphic-analytical methods for determining the lines capacity and of problems connected to the capacity formulation. Negative outcomes from executed case studies force us to investigate new approaches, which would result in more accurate capacity determination. Simulation models appear to be an appropriate tool allowing the investigation of the capacity of transport infrastructure in the interaction with the range of traffic. In case of incongruity between the transport infrastructure and the range of traffic operation, the implementation of various arrangements including the economical assessment can be simulated by means of scenarios. At the end of the paper a short list of the experience with the application of simulation modelling on particular lines in the Czech Republic is presented. capacity; railway transport; infrastructure; simulation modeling