Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Letecká doprava a produkce emisí CO2
Autoři: Kampf Rudolf | Andonov Alan
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Doprava : Ekonomicko-technická revue
Název nakladatele: Ministerstvo dopravy ČR
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 3-4
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Letecká doprava a produkce emisí CO2 Letecká doprava tvoří nedílnou součást společnosti 21. století a přispívá k evropské a globální integraci. Podílí se však bohužel rovněž na změně klimatu. Její podíl na celkových emisích skleníkových plynů je v Evropské unii (EU) přibližně 3 %, přičemž většina z nich pochází z mezinárodních letů. Negativní skutečností leteckých emisí je především jejich prudký růst. V letech 1990 až 2004 narostly v EU emise skleníkových plynů z mezinárodní letecké dopravy o 87 %. Politická opatření vedla mezitím ke snížení celkových emisí z ostatních odvětví. Odhaduje se, že mezi lety 2005 a 2020 se objem letecké dopravy více než zdvojnásobí a bez zavedení nových politik bude nárůst emisí nadále mařit úsilí vyvíjené v ostatních odvětvích. Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO, International Civil Aviation Organization) v současné době hledá řešení pro efektivní snížení emisí produkovaných mezinárodní leteckou dopravou. letecká doprava;emise CO2;Evropská unie
eng Air transport and CO2 emissions Air transport is an integral part of society in the 21st century and contributes to European and global integration. However, it also contributes to climate change. From 1990 to 2004 grew in the EU greenhouse gas emissions from international air transport by 87%. It is estimated doubling of air traffic between 2005 and 2020. Without the introduction of new policies will continue to increase emissions and thwart the efforts of other sectors. Solution of the situation is not easy, there is possibility to include aviation to the EU ETS, the four pillar IATA strategy, alternative fuels and more. air transport;CO2 emissions;EU