Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum trakčních pohonů se synchronními motory s permanentními magnety
Autoři: Doleček Radovan | Novák Jaroslav | Černý Ondřej | Mlynařík Ladislav
Rok: 2010
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SEKEL 2010 : mezinárodní konference učitelů elektrotechniky (sborník příspěvků)
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 56-61
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum trakčních pohonů se synchronními motory s permanentními magnety Synchronní motory s permanentními magnety jsou pro trakci velmi perspektivní zejména vzhledem k malým rozměrům, hmotnosti a vynikajícím momentovým vlastnostem. Výzkum trakčních pohonů se synchronními motory s permanentními magnety pro kolejová vozidla probíhá na Dopravní fakultě Jana Pernera od roku 2004. Fakulta disponuje speciálním experimentálním pracovištěm s pohonem pro nízkopodlažní tramvaj. V počátečních etapách probíhal výzkum vlastností synchronního motoru s permanentními magnety při zkratech. Další rozsáhlé etapy byly věnovány simulačnímu a experimentálnímu výzkumu zpětnovazebních regulačních struktur momentu. V posledním období je výzkum zaměřen na problematiku vlastností pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety z hlediska rušivých vlivů a elektromagnetické kompatibility. V příspěvku jsou představeny nejvýznamnější výsledky těchto výzkumných etap. Výzkum; trakční pohon; synchronní motor s permanentními magnety,metoda řízení, vlastnosti
eng Research of Traction Drives with Permanent Magnet Synchronous Motor Research of traction drives with permanent magnet synchronous motors for rail vehicles has been carrying out at Jan Perner Transport Faculty since 2004. Faculty disposes of particular experimental workplace with drive for low-floor tram. The research deals with problems of solution of control feedback structures, drives electromagnetic compatibility and short-circuits at motor. The most significant results of these stages of research are presented in this paper. Research; traction drive; permanent magnet synchronous motor, control method, charakteristic