Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assumption in Development of Intermodal Transport Systems
Autoři: Nachtigall Petr
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 103-115
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Předpoklady vývoje intermodálních přepravních systémů Článek sumarizuje autorovu disertační práci, která se zabývá matematickým modelováním variabilních nákladů vybraných druhů kombinované dopravy a přímé silniční dopravy. Pomocí aplikace matematického modelu je stanoven interval přípustných vzdáleností, kde doprovázená KD dosahuje nižších variabilních nákladů než přímá silniční doprava. Disertační práce se dále zabývá vytvořením nového autorem navrženého algoritmu pro výpočet optimální rozvozní vzdálenosti. Tento výpočet je založen na principu, že silniční vozidlo je najímáno za paušální částku (denní paušál). Součástí řešení je i vývojový diagram tohoto algoritmu. intermodální přepravní systémy; ekonomická kalkulace; algoritmus
eng Assumption in Development of Intermodal Transport Systems Presented paper is an abstract of author’s dissertation thesis. There is propounded a hypothesis that variable costs of intermodal transport including accompanied might be lower than for direct road transport. This hypothesis is supported by expected mathematical curve of variable costs for accompanied intermodal transport and direct road transport. Another important part of the analysis is focused subvention support of intermodal transport on national and European level. Matter of common disadvantage of intermodal transport is very high costs for infrastructure development and buying of vehicles. Those costs are shown up in final price of the service, so that most dynamic development has nowadays types of intermodal transport with less input costs. Presumption of dissertation thesis is, that if intermodal transport systems will be free of input costs, than intermodal transport can be profitability. The input costs can be financed from European funds or national donation. intermodal transport system; economic calculation; algorithm