Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vehicle Guiding Behavior and Contact Conditions Wheelset/Track
Autoři: Kohout Martin
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 53-60
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vodicí vlastnosti vozidel a kontaktní podmínky mezi dvojkolím a kolejí Příspěvek je zaměřen na problematiku možnosti zlepšení vodicích vlastností vozidel v obloucích malých poloměrů (300 m a méně) modifikací parametrů vazby dvojkollí ke koleji. Z důvodu nevhodných kontaktních poměrů mezi kolem a kolejnicí v těchto obloucích dochází k tvorbě skluzových vln na hlavě vnitřní kolejnice a intenzivnímu opotřebovávání vnější kolejnice. Jedním z možných řešení snížení výsledného silového působení mezi vozidlem a kolejí je využití speciálních příčných profilů hlav kolejnic. Kromě jejich návrhu jsou v článku prezentovány také první výsledky ze zkušebního provozu. vodicí vlastnosti; oblouky malých poloměrů; opotřebení; vlnkovitost
eng Vehicle Guiding Behavior and Contact Conditions Wheelset/Track The article deals with the possibilities of improvement of the vehicle guiding behaviour in curves of small radius (300 m and less) through the modification of the wheelset/track coupling. Due to the unsuitable contact conditions between the wheel and rail there is a place of the slip-wave creation at the head of the inner rail and intensive side wear of the outer rail. Special railhead profiles could be one of the possible solutions to sinking the force effect between vehicle and track. Except design of the railhead profiles, first results from the operation are presented. guiding behavior; small radius curve; wear; corrugation